Wednesday, August 12, 2015

GaisDiLangkawiii~

Assalamualaikum!

Jadi sisa sisa cuti akak dihabiskan dengan aktiviti aktiviti yang fun bersama membe membe yang fun. Disebabkan membe jumpa package murah yang konon nya menjanjikan ke 7 buah pulau, serta hotel serta kereta sewa dengan harga RM100 maka kami bersepuluh pun setuju untuk pergi. Pick tarikh cari flight murah lepas tuh zuuuuup~ terbangg.

Sedikit malang eh malang ke, bukan malang tapi tak bernasib baik sebab pergi minggu hujan. Hujan bukan sikit sikit, tapi yang lebat tuh. Angin kuat fuhh. Hari jumaat tuh sepanjang hari hujan sampai kita orang tak tahu nak buiat apaa. Haha dapat lepak malam sebab dah tak hujan. Duduk tepi pantai Chenang main baling selipar, amek gambo sikit, main numbor padia tah Abe suggest. Baru terisi masa hari Jumaat tuh. Sebab malam so cari port yang ada lampu iaitu depan kedai makan orang. Masa main baling selipar orang duk pakat tengok. Haha

Esok tuh waktu ke pulau untuk snorkeling dan semua berharap tak keep hujan. Serious bila hujan rasa macam pergerakan terhad tak leh nak buat apa sangat. Terus mood macam.......takde tapiiii sebab pergi dengan membe fun benda sikit pun jadi fun. Hahaha

Pagi tu tak hujan lagi, sampai kt jeti, Allah hujan dah semua macam dah tk girang macam awal awal. Haha tp pergi juga pulau. Ha pakej dia cakap kita punya Mangrove Package. Kira ada tgk gua kelawar bagi ikan makan tgk gua buaya benda tah. Rupanya bukan 7 pulau yang dikatakan, 7 aktiviti. Ish ishh dia ingat kita orang nak tgk gua gua bagi ikan makan ni. Haha we all nak swim! we all nak snorkeling! Ada snorkeling tapi tak lama pun. Haha satu lagi keciwa sebab masa dia bawak kat tepi pantai (yang sepatutnya snorkeling tapi dia tak ckp sebab kita orang lupa) kita orang duk main benda mengarut je kat pantai tu. Haha life jacket goggle memang tinggal dlm boat. Dia bukan nak cakap 'eh kenapa tk bawak goggle situ snorkeling cantik' Ish geram tau. tapi salah kita orang juga tak tanya betul betul...

Lepas dah keciwa dengan pulau, bawak diri ke Skycab. Masa otw nak ke sana hujan lebat gila, langit hitam je. Kitaorang macam jangan la hujan tolong la, sebab akak hotel tuh cakap kalau hujan dia tak naik. Tapi kita orang pergi juga. Sampai sana boleh naik, apa lagi beli la tiket sekali tgk globe padia tu. Yang macam kita naik roller coaster tp sebenarnya duduk je. Masa naik cable car, gila kabus dekat atas tu. Scaryshit sebab kita tak nampak depan tahu ada tali je dan tahu tahu da cable car turun. Haha view memang takde tak leh tgk. What does people called? Takde rezeki. Itu yang buat video memacam. Beria gila bincang. Hahahaha

Last day tu pagi pagi pukul 450 dah bangun nak daki Gunung Raya (daki pakai kete) dengan bebekalkan kereta sewa yang macam nazak je aku tgk, auto tapi macam manual cuak juga. Lampu jalan tiada, pokok banyak tumbang mungkin sebab angin lebat semalam sebab masa nak ke cable car ada pokok tumbang. Sampai atas tak tahu nak pergi mana. Nak view from look out point pun tk nampak sebab kabus. dan pokok yang tidak terjaga. Haha aku saran kan tak payah ler pergi. Dekat atas ada macam resort ke rumah orang alamak aku tak pasti. Itu meyeramkan. Haha dorang tu kalau bab reka cerita hahah power betul. Aku gelak je tapi cuak juga. Haha sebab naik masa subuh, jadi bebekalkan air minuman aku yg sikit, utk budak laki amek wuduk. Budak perempuan dah amek siap siap before pergi.

Lepas tu before siap siap balik, singgah Pantai Tanjung Rhu dok main pantai. Cadang nak mandi tapi nanti macam leceh nak balik dah. Nak main bola pun tak jadi sebab bola Apis beli so ringan ditiup angin. Haha isi air pun jadi apa je. Dok lepak sampai pukul 1030 baru pulang sebab nak check out pukul 12. Itu pun lambat check out sebab biasa la nak kemas nak mandi toilet se jee. Hahah

Dannnn siap siap apa semua pukul 3 sampai jeti. Nak beli tiket feri pukul 4, tiket habis!!! Hahahahaa Aduh cuak gila sebab train dari Arau dah belii, train pukul 730 malam. Feri yang ada next pukul 530. Ok la beli yang 530. Kira kira masa memang ngam ngam boleh sampai pukul 730. Tapi ada problem lagii....feri gerak lambat, sebab ada sekumpulan india ni naik tanpa tiket. Delay la feri setengah jam.... Time ni semua dah gelisah. Nak dekat sampai tu semua siap siap dekat pintu sebab nak berlari, nasib bawak satu beban je mudah la nak berlari haha. Time tu pukul 715 tanya pakcik teksi dia cakap tak sempat. Kalau nak naik gak train, naik dekat bukit mertajam sebab train berhenti lama kat situ. Itu pun ngam ngam masa, macam kira kalau dapat alhamdulilah. Kalau tak rugi duit teksi yang dah berapa tu rugi duit ktm. Jadi lepas bincang, naik bas aja dari situ ke KL. Kira rugi satu je la, rugi KTM.

Perh power betul pengalaman gini. Haha tapi lain kali jangan rugi rugi ok, haha tkpe la kita semua tak alert. Macam letak 100% dekat Hapis. Cian Hapis, k kk lepas ni sama sama alert. Tapi apa apa pun trip yang kurang fun menjadi fun sebab membe membe fun. Heheh boleh plan next trip dengan lebih mungkin. Hhihi apa apa pun kalau berjalan time tuh hujan terus jadi sedih. Haha nak kena tgk forecast lepas ni kalau nak jalan. Tapi alhamdulilah juga, kulit pun tak burn nak mampus. Hihi

Akhir kata, a-must-photo mesti ada