Saturday, May 17, 2014

Latihan Industri!

Jadiiii sudah genap seminggu saya berlatihan industri.

Ye memang dalam sylybus omg omg macam mana nak eja ni hahah biarkan salah haa untuk gred diploma kena ada latihan industri atau kata englishnya internship! Kira sem lima ni kamii tk pergi kelas mcm sem sebelumnya tapi kami ke opiss lagak mcm orang sudah bekerjaya! Tiada lagi nanti tiba tiba dpt wasep kelas cancel ke kelas tunda ke ada test ke mahupun quiz. Yang ada bangun pagi siap siap ke ofis balik petang. Setiap harii kecuali sabtu ahad.

Mari nak cerita pengalaman pertama kali internship ni mariii~

Perunding ZEQ
Ye itu laa firm yang lima bulan aku akan bertapa menuntut ilmu dan sebagainyaa. Hahah dekat je dengan rumah itu laa sbb nya mintak situ heheh untuk sekarang ni firm aku tkde masuk projek lagi. Kata supervisor baru je lepas busy maka sekarang tgh cooling period. 

Suasana
Okayh je cuma kecik sikit laa sebab ini company family. Staff pun ada dua orang senior qs je. Pastu ada dua orang praktikal termasuk aku. Tapi akak praktikal ni nak habis dahh hujung bulan alaa sedihh tapi tkpe nanti ada budak praktikal uitm datang heheh yeayyy ada kawaaan! Cuma sekarang aku agak bosan sikit laa sebab supervisor suruh aku baca dokumen kontrak. Hahah aku dan membaca mana kawann! Kami gaduh asal baca je mengantuk aduhh. Penat tau nk lawan mengantuk.

Apaa lagi eh nak cakapp haa aku tk sentuh lagi kajian topikal aku ni aaa macam mana nii. Aku tkde mood lagi laa nak sentuh tapi aku tgk kwn kwn lain kemain semangat je dah sentuh isyhh. Alaa takut laa hahah tk tahu kenapa takut tp nk juga guna takut hahaha. 

Daan apa yang aku tahu aku rindu kawan kawan utm. Bosan laa tkde kawan nak gelak hm. Tkpe laa mari aku tunjuk kawasan meja aku hahaha


Heheh okayh lah! Jumpa lagii nanti kalau ada siapa siapa nk pakai khidmat juriukur bahan boleh laa contact saya. Heheh #visitmyigsis #qsmurahmurah #sayajualkhidmat

No comments:

Post a Comment