Thursday, March 29, 2012

SetiapYangHidupAkanMati


Bismillahhirrahmannirrahim
Maka kamu akan disoal didalam kubur.
Siapakah Tuhan kamu?
Siapakah Nabi kamu?
Apakah agama kamu?
Apakah kiblat kamu?
Siapakah saudara kamu?
Apakah pegangan iktikad kamu?
Dan apakah kalimah yang kamu bawa bersama-sama kamu?



pagi selasa, dapat call daripada maksu yg pak lang aku. abg mama meninggal dunia. ya Allah, aku mcm tak percaye. then bg tahu abg lan, sbb abg lan kat terengganu. yg arwah tuh pown duk terengganu. suh abg lan pergi dulu. pastu bg tahu abah na gerak kul bp. then kakda call ckp lagy 30 minit die balek. die na ikot jugak. so around kul 4 tuh baru gerak terengganu. kul 11 malam baru sampai tuh da bawak abis laju kott, sbb mule mule nak gerak kuala terengganu, tp tk jadi patah balek gerak chiku. dah smpai tuhh, sedang elok jenazah pown baru sampai. sempat laa tegok jenazah buat kali terakhir. sume adek beradek mama ade. 12 orang sume ade. jarang weyh na jumpe sume mcm nie.
yang buat aku teharu, anak arwah pak lang. Adila, sebaya ngn aku. die nmpak tenang jea. time jenazah dkt ruma die still boleh baca Al-quran, merdu jea. takde esakan menanges, tp dah lame tuh baru dgr suare sebak die. die tabah kan hati bace jugk. weyhh aku sebak tgk die :( 
Al-fathihah kepada Hamzah bin Mustaffa, semoga roh nya dicucuri rahmat dan di tempat kan dikalangan orang orang yg beriman.

No comments:

Post a Comment